زنان و نازایی

چگونه زن ها باردار شوند

زنان و نازایی

چگونه زن ها باردار شوند

در صورتی که زن ها باردار نشدند انها کمک کنیم چطور به آنها کمک کنیم

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 حاملگی بدون دخول چگونه انجام می شود

خیلی از زوجین ترس این را دارند که بدون اینکه دخولی صورت بگیرد آیا فرد حامله می شود یا خیر؟ در ادامه اطلاعات جامع و کاملی را خواهید خواند.
حاملگی بدون دخول، اگر می ترسید بخوانید
داشتن این نگرانی و این سوال که آیا من حامله هستم یک سوال قدیمی است و قدمت آن به قدمت روابط جنسی بشر می‌رسد. همیشه بعد از روابط جنسی خطرناک زوجین نگران این مساله هستند که آیا رابطه جنسی آنها منجر به حاملگی شده است؟
از طرفی دیگر این سوال همیشه وجود داشته است که آیا دختری که باکره است و در رابطه جنسی اش دخول صورت نگرفته هم آیا ممکن است حامله شود؟ آیا احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد؟ احتمال حاملگی در صورت وجود پرده بکارت چقدر است؟ برای پاسخ به این سوالات بهتر است که در ابتدا با فرآیند و سازوکار حامله شدن آشنا شده تا بتوانیم بهتر احتمال حاملگی در باکرگی را بررسی کنیم.
  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰


آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟

دوست عزیز، شما اگر دخول نداشته اید و ترشحات مایع منی از جلو نریخته است غیرممکن است. در هر حال تنها راه برای اطمینان از بارداری آزمایش است.
 آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟
مهمترین مطالب در این باره
رابطه مقعدی چیست؟
رابطه مقعدی نام نوعی از رابطه جنسی است که در آن از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده می‌شود. اساساً ساختار مقعد برای برقراری رابطه جنسی نمی‌باشد؛ بلکه این عضو به گونه‌ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی؛ بنابراین رابطه جنسی مقعدی کاملاً رابطه‌ای غیر طبیعی است.
  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰


آیا استفاده از وازلین در رابطه جنسی ضرر دارد؟

استفاده از وازلین در باروری تاثیر ندارد ولی مناسب این کار نیست و ممکن است حساسیت ایجاد کند. ژل لوبریکانت روان کننده و نرم کننده ای است، که می توانید از داروخانه ها تهیه کنید تا خشکی واژن شما برطرف شود. ضمن این که استفاده از اینگونه مواد برای تسهیل ارتباط جنسی، هیچ تاثیر منفی روی اسپرم به جا نمی گذارد
 
استفاده از وازلین در رابطه جنسی ضرر دارد؟
پاسخ دکتر شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان:
می توانید از وازلین، روغن زیتون و روغن بادام استفاده کنید که جزء روان کننده های طبیعی به شمار می روند. ژل لوبریکانت هم از دیگر روان کننده و نرم کننده هایی هستند که می توانید از داروخانه ها تهیه کنید تا خشکی واژن شما برطرف شود. ضمن این که استفاده از اینگونه مواد برای تسهیل ارتباط جنسی، هیچ تاثیر منفی روی اسپرم به جا نمی گذارد.
 
مهمترین مطالب در این باره
روان کننده رابطه جنسی در اکثر مواقع میتواند کمک مهمی به زوجین میکند اما واژن زن به طور طبیعی در موقع نزدیکی مرطوب میشود تا روند رابطه برای طرفین مطلوب شود ولی هر زنی میداند که همیشه این اتفاق نمیفتد، شاید شما به شدت آماده رابطه هستید اما واژنتان مرطوب نیست در اکثر مواقع این اتفاق زمانی رخ میدهد که در حال مصرف داروی خاصی باشید (دارو های بارداری) یا در شروع رابطه شما احساس میکنید آماده هستید اما وقتی جلوتر میروید میبینید که اینطور نیست.

بهترین روان کننده طبیعی واژن برای رابطه جنسی
اگر شما به مواد شیمیایی موجود در روان کننده رابطه جنسی حساسیت دارید یا اینکه ترجیح میدهید از مواد طبیعی استفاده کنید ما در ادامه برای شما دوستان چند روان کننده رابطه جنسی طبیعی که آن را در هر منزلی یافت میشود را معرفی میکنیم.
آلوئه ورا Aloe Vera
ژل گیاه آلوئه ورا برای کسانی که تاکید دارند از مواد طبیعی استفاده کنند مناسب میباشد زیرا باعث مرطوب و نرم شدن پوست میشود همچنین میتوان آنرا به عنوان ژل لیز کننده بدن نیز استفاده کرد.
روغن نارگیل
روغن نارگیل جدا از خواص فراوانش میتواند به عنوان روان کننده رابطه جنسی نیز استفاده شود و برای کسانی که پوستی حساس دارند مناسب میباشد اما به این نکته توجه کنید که در هنگام استفاده روغن نارگیل از کاندوم استفاده نکنید.
استفاده از وازلین در رابطه جنسی ضرر دارد؟
روغن زیتون
روغن زیتون نیز مانند روغن نارگیل روان کننده رابطه جنسی مناسبی برای کسانی که پوست حساس دارند است زیرا از به وجود آمدن قارچ های پوستی جلوگیری میکند و همانند روغن نارگیل نباید بر روی کاندوم استفاده شود زیرا ممکن است باعث بروز پارگی در کاندوم شود.
 
بهترین روان کننده غیر طبیعی برای رابطه جنسی
اگر با استفاده از روان کننده رابطه جنسی غیر طبیعی مشکلی ندارید میتوانید از تولیدات موجود در این زمینه استفاده کنید که در ادامه چند نمونه از این تولیدات را معرفی میکنیم.
ژل روان کننده مقعدی و واژن لوبریکانت
ژل لوبریکانت شفاف-قابل حل در اب است و به جهت روان کنندگی در معاینات و عمل های جراحی زنان استفاده میگردد . مناسب برای انواع معاینات پزشکی توشه واژینال و رکتان-سونداژ-الکترو تراپیو…می باشد.
از ان جا که این ژل به بافت بدن اسیب نمیرساند و حساسیت ایجاد نمیکند و ازهمه مهم تر باعث سقط جنین نمی شود در رابطه جنسی به خصوص برای خانم هایی که ترشحات لزج کننده آنها در هنگام نزدیکی کم است به عنوان روان کننده کاربرد دارد و میتوان گفت این ژل مخصوص نزدیکی از جلو است.
موادلیزکننده به منظور رفع این قبیل مشکلات ساخته شده اند. مواد لیز کننده با سهولت دسترسی و همچنین آسان بودن استفاده از آنها رابطه جنسی را لذت بخش تر میکند. درهمان بار اول استفاده، از تاثیرماده لیزکننده بر فعالیت جنسی متعجب خواهید شد. با استفاده از اونها شما میتونین بدون مشکل و با هرسرعتی که دوست دارید، نزدیکی کنید. بعبارت دیگر واژن اوهمیشه برای ورود آلت شما لیز و مرطوب خواهدبود.
استفاده از وازلین در رابطه جنسی ضرر دارد؟
مواد لیز کننده ۳ دسته هستند:
۱) لیزکننده‌های محلول در آب که اکثرا از جنس مواد قندی هستند.
۲) لیزکننده‌های سیلیکونی (دربازار ایران وجود ندارد)
۳) لیزکننده‌های روغنی (مانند وازلین) که برای استفاده واژینال مناسب نمی باشند.
هرکدام از این مواد خصوصیات و مزایای خاص خودشان را دارند. بیشترین ماده لیزکننده مورداستفاده معمولا”موادلیزکننده محلول در آب(ژل‌های لیزکننده طبی)هستند. ماده اصلی این مواد برپایه آب است.این مواد نوعی مواد قندی هستند که به راحتی در آب حل می‌شوند. آنها نرم و لیز هستند و برخلاف لیزکننده‌های سیلیکونی باعث چسبندگی نمیشوند. بخاطروجود آب در ساختمان آنها بخوبی توسط پوست ومخاط جذب میشوند. البته شما باید حین نزدیکی هر از چندگاهی مجددا” از آن استفاده کنید .
پیشنهاد می‌کنم جهت رقیق کردن این ژل ،هرازچندگاهی یکبار؛مقداری آب در محلی که قبلا ژل زدین ،بریزین.لیزکننده‌های محلول در آب برخلاف لیزکننده‌های روغنی (مثل وازلین) به کاندوم آسیبی نرسانده و مشکلی از بابت انتقال ایدز ایجاد نمیکنند.
معروف ترین نوع این مواد : ژل لوبریکانت است.این ژل ،همون ژلی است که موقع گرفتن نوار قلب روی سینه می‌زنن.این ژل کاملا بی خطر بوده و ورود اون به داخل واژن و رحم هم بی ضرر است.تاثیر استفاده از اون به حدی است که بعد از یکبار استفاده ،کاملا به این روان کننده رابطه جنسی معتاد میشوید.
  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰


آیا بیماری زگیل تناسلی فقط از رابطه منتقل می شود

زگیل تناسلی یکی از بیماری‌هایی است که دستگاه تناسلی مردانه و زنانه را درگیر کرده و بصورت تکه‌های گوشتی کوچک (شبیه خال‌های گوشتی) در اندازه‌های مختلف روی دستگاه تناسلی رشد می‌کند. زگیل تناسلی از طریق تماس جنسی انتقال می‌یابد، همچنین زگیل تناسلی می‌تواند باعث ایجاد اختلال در آمیزش جنسی بیمار گردد.

آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟
تماس جنسی اصلی‌ترین شیوه‌ی انتقال این بیماری به شمار می‌رود. اما هر گونه تماس پوستی (گر چه تماس جنسی صورت نگیرد)، یا حتی رابطه‌ی جنسی کنترل شده (استفاده از کاندوم) می‌تواند باعث انتقال این بیماری شود، چرا که ممکن است کاندوم نتواند ناحیه آسیب دیده را به صورت کامل پوشش دهد. همچنین اغلب زگیل‌های تناسلی آنقدر کوچک هستند که نمی‌توان آن ها را با چشم غیر مسلح دید، اما بعضی اوقات این زگیل‌ها تکثیر شده و در دسته‌های کوچک خود را نشان می‌‌دهند و قابل رؤیت می‌باشند.
  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰


بهترین روش برای جلوگیری از بارداری طولانی مدت چیست؟

من ۲۵ سالم هست و ۴.۵ سال هست که ازدواج کردم. من یک سال و نیم اول رو سرخود LD مصرف می کردم و بعد دو ماهی نخوردم و بعد تحت نظر دکتر یاز یا یاسمین مصرف میکردم. البته هیچ وقت مداوم نبوده و مثلا ۹ ماه میخوردم دو ماه قطع می کردم. دکتر گفته یک مقداری هم تنبلی تخمدان دارم. از آنجایی که ما کلا به هیچ وجه قصد بچه دار شدن نداریم نه الان و نه در آینده می خواستم بپرسم که من تا کی میتونم قرص مصرف کنم؟ مثلا با همین روال تا چند سال می تونم قرص مصرف کنم؟ از لحاظ باروری برام مهم نیست سلامتی خودم برام مسئله هست. و اینکه چه راههای دیگه ای بجز کاندوم برای جلوگیری طولانی مدت می تونم انتخاب کنم؟ چون تا آخر عمرم که نمی تونم قرص بخورم...
  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰


از ژل لیدوکائین در چه مواردی استفاده می شود؟

دقت داشته باشید که ممکن است تماس با این ژل کاندوم را پاره کند.
پرسش: ژل لیدوکائین را چگونه استفاده کنیم؟ آیا درصد های مختلف داره؟ کدوم درصد بهتره؟ بعد از چه زمانی بیحسی شروع میشه؟ کاندوم باید استفاده بشه؟
ژل لیدوکائین در چه مواردی استفاده می شود؟
پاسخ: چنانچه نمی خواهید باردار شوید از کاندوم استفاده کنید.
در صورتی که حساسیت پوستی خاصی ندارید، ژل لیدوکائین 2% در حدود یک سوم تیوب را نیم ساعت پیش از نزدیکی به دهانه و داخل واژن بمالید تا از درد احتمالی بکاهد ( فقط برای بار اول پس از بار اول کمی خراش در دیواره های واژن ایجاد خواهد شد و چناچه دوباره از این پماد استفاده کنید ممکن است دچار سوزش شود). ممکن است بر اثر تماس لیدوکائین با آلت مردانه در موقع دخول احساس بی حسی کنند که طبیعی است. دقت داشته باشید که ممکن است تماس با این ژل کاندوم را پاره کند.
  • مریم سیاوشی